Fakta Menarik Tentang Sakit Jantung

 

 .

💚 Punca UTAMA penyakit jantung adalah penyakit arteri koronari (CAD), yang merupakan arteri koronari tersumbat atau menyempit disebabkan oleh KOLESTEROL.

 .

💚 Seseorang yang mempunyai ibu bapa atau adik-beradik (first degree relative) dan bapa saudara, datuk atau nenek (second degree relative) yang mengalami sakit jantung sebelum umur 60 adalah hampir 10 kali ganda berkemungkinan untuk mendapat sakit jantung juga.

 .

💚 Lelaki dan wanita dengan ukur lilit peha kurang daripada 23.62 inci (60cm) mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk dapat sakit jantung.

 .

💚 Hanya 4-6 minit saja diperlukan selepas serangan jantung sebelum otak seseorang berhenti berfungsi atau boleh meninggal dunia.

 .

💚 Mereka yang berjaga sehingga lewat malam terdedah kepada risiko penyakit jantung walaupun cukup tidur lapan jam.

 .

💚 Orang yang tak menjaga kesihatan mulut cenderung untuk mempunyai aterosklerosis (arteri tersumbat) kerana bakteria dalam gusi dan gigi boleh memasuki aliran darah dan membekukan darah pada arteri.

 .

💚 Ketawa melegakan dan mengembangkan salur darah ke jantung.

 .

💚 Wanita menopaus mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat sakit jantung kerana badan mereka menghasilkan kurang estrogen.

 .

💚 Umur adalah faktor yang paling utama penyebab penyakit jantung, diikuti oleh jantina, sejarah keluarga, merokok, obesiti, kurang bersenam, tekanan darah tinggi, kencing manis, dan kolesterol.

 .

Yang menariknya, walaupun kolesterol adalah faktor paling rendah penyebab sakit jantung, tetapi bermula dengan kolesterol lah penyakit diabetis, darah tinggi, obesiti dan sakit jantung terjadi. Cubalah Nutrijuice kerana Nutrijuice memang dirumus khas untuk merendahkan kolesterol. Ramai pengguna yang mendapati kolesterol berkurang dalam 2-3 minggu penggunaan. Nutrijuice juga ada herba yang meningkatkan estrogen dalam badan, sesuai untuk wanita yang menopause. Lihat testimoni pengguna Nutrijuice di sini : http://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-nutrijuice

 

Diana Ishak
Read more

Nutrijuice dan kaitannya dengan jantung anda.

 

 .

♥ Saintis kata, setengah gelas jus delima dan tiga biji kurma sehari boleh meningkatkan kesihatan jantung.

 .

♥ minum jus lemon setiap hari merendahkan risiko terkena strok dan meningkatkan penyerapan iron (pengihap anemia sesuai guna cara ni)

 .

♥ 1 cawan lemon dan 1 cawan bawang putih sangat bagus untuk merawat saluran jantung yang tersumbat.

 .

♥ campurkan secubit safron dalam segelas susu, minum setiap pagi boleh menurunkan kolesterol dan darah tinggi serta memperbaiki kesihatan jantung.

 .

♥ 1 sudu besar madu setiap hari akan merendah kolesterol sebanyak 3% dan mampu menurunkan berat badan (mild).

 .

Nampak tak betapa semua bahan untuk mencegah sakit jantung ada pada makanan semulajadi? Yang bagusnya, semua bahan-bahan di atas dalam sebotol Nutrijuice. Anda hanya perlu makan 1 sudu besar Nutrijuice setiap pagi dan malam. Selepas 2 minggu, check bacaan kolesterol anda, ok?

Diana Ishak
Read more
Menahan lapar bukan satu-satunya penyebab gastrik.

Menahan lapar bukan satu-satunya penyebab gastrik.

 

 

Gastrik boleh menyerang sesiapa saja.
Ada orang kata kalau kerap sangat berdiet (menahan lapar), lama-kelamaan akan diserang gastrik.

Sebenarnya, gastrik bukan disebabkan oleh lapar semata-mata.
Kalau kita alami muntah-muntah yang kronik pun, akan menyebabkan gastrik.
Ini selalu dihidapi oleh mereka yang melakukan diet ekstrem - lepas makan, paksa diri untuk muntah.
Akibat dari kerap muntah ini, lapisan perut terhakis dan menyebabkan keradangan yang dinamakan GASTRIK.

Pengambilan ubat-ubatan seperti aspirin dan ubat tahan sakit yang berpanjangan juga menyebabkan gastrik.

Jangan tak tahu, stress yang berterusan juga boleh menyebabkan gastrik.
.
Simptom gastrik berbeza-beza antara individu, dan dalam kebanyakkan orang, simptom gastrik lansung tak ada. banyak orang tiada gejala. Walau bagaimanapun, gejala yang paling biasa termasuk:

► Loya atau sakit perut yang berulang-ulang
► Kembung perut
► Sakit perut
► Muntah
► Senak
► Pedih perut di antara waktu makan atau pada waktu malam
► Kerap sedu
► Hilang selera makan tanpa sebab
► Muntah darah
► Najis berwarna hitam


Apa kaitan gastrik dengan Nutrijuice?

Nutrijuice ada campuran madu, safron, bawang putih dan lemon. Bahan-bahan ini dah digunakan di zaman nenek moyang kita dulu untuk rawat simptom-simptom di atas.

 

Diana Ishak
Read more
Macamana nak naikkan tekanan darah.

Macamana nak naikkan tekanan darah.

  

 

Nutrijuice dah diketahui boleh bantu turunkan tekanan darah.

"Jadi, macamana pula dengan tekanan rendah? Boleh ke tak ambik Nutrijuice ni?"

Ok, good question.

 

Memang dari awal lagi kami dah bagitau yang Nutrijuice boleh bantu turunkan tekanan darah. Secara tak lansung, ini membawa maksud, ia tak sesuai untuk mereka yang ada tekanan darah rendah.

Punca tekanan darah rendah adalah pelbagai. Selalunya doktor akan diagnosis keadaan telebih dulu. Kalau korang rasa pening-pening bila bangun dari tempat duduk atau bangun selepas berbaring, ini dipanggil tekanan darah rendah postural. Sebab tu, kena tahu dulu apa punca tekanan daraha menjadi rendah, dan berpandukan pada punca baru kita boleh kenalpasti macamana nak rawat. 

 

Bergantung kepada punca gejala, doktor akan bagitau korang apa yang perlu dibuat untuk naikkan tekanan darah dengan membuat perubahan sikit pada diet dan rutin harian. Yang mudah-mudah je :

 

1. Makan makanan yang tinggi dalam garam.

2. Minum air banyak lebih-lebih lagi kalau cuaca panas.

3. Minum banyak air semasa selesema atau flu.

4. Nak taknak, korang kena buat senaman dengan kerap untuk menggalakkan aliran darah.

5. Berhati-hati ketika bangkit dari tidur atau duduk.

6. Untuk bantu meningkatkan peredaran, gerak-gerakkan kaki dan pergelangan kaki dulu beberapa kali sebelum berdiri. Lepas tu bangun perlahan-lahan. 

7. Kalau bangun dari tidur, duduk dulu kat katil untuk beberapa minit sebelum berdiri.

8. Pastikan tinggikan kepala sikit sewaktu tidur.

9. Elakkan mengangkat benda berat.

10. Elakkan meneran ketika dalam tandas. 

11. Elakkan pendedahan yang berpanjangan kepada air panas, maknanya, kurangkan mandi air panas. Pastikan dalam bilik air ada kerusi, kalau terasa pening, boleh duduk sekejap.

12. Makan dengan lebih kerap tapi portion yang kecil.

13. Kurangkan karbohidrat.

14. Berehat selepas makan.

15. Elakkan ambil ubat-ubatan untuk turunkan tekanan darah sebelum makan.  

 

 

Diana Ishak
Read more
Legakan gout dengan Nutrijuice. Semuanya dari bahan semulajadi.

Legakan gout dengan Nutrijuice. Semuanya dari bahan semulajadi.

 

 

1. KOLESTEROL, GOUT DAN EPAL

Kalau korang nak turunkan tekanan darah dan kolesterol cubalah makan epal 2-3 biji sehari. Memang boleh membantu.
Tapi jangan kupas kulitnya. Sebab kulit epal ada phenolics yang boleh turunkan kolesterol dengan cara menyerap kolesterol dengan lebih Berkesan.
Penyerapan ni akan buatkan kolesterol kurang berkumpul dalam arteri.

Kolesterol tinggi adalah salah satu faktor risiko untuk gout juga. Kalau penggunaan epal membawa kepada pengurangan kolesterol dalam badan maka pasti akan mengurangkan gout juga, betul tak?

Gout terjadi disebabkan disebabkan pengambilan makanan yang tinggi asid urik macam daging dan makanan laut. Jadi pesakit gout dicadangkan untuk makan makanan yang rendah kandungan asid uric dan epal adalah yang terbaik sebab kandungan asid uric epal hanya 14 miligram. Nak lagi bagus, minum cuka epal (apple cider) sebab boleh pecahkan asid uric dalam badan.


2. KOLESTEROL, GOUT DAN LEMON

Jadikan rutin setiap pagi – perah 2 biji lemon dalam air panas dan minum.
Ini kerana flavonoid dalam jus lemon bertindak sebagai agen yang menurunkan paras kolesterol.
Flavonoid ini juga memecahkan asid urik penyebab gout.
Ramai penghidap gout minum jus lemon untuk cegah serangan gout. Ia bukan saja meningkatkan sistem penghadaman tapi mengurangkan haba dalam badan. Perasan tak sesetengah restoran akan hidangkan air kosong dengan hirisan lemon kalau cuaca terlalu panas? Itulah fungsinya, untuk buang haba.


3. KOLESTEROL, GOUT DAN MADU

Dulu-dulu, madu sering digunakan untuk merawat luka dan kesan terbakar. Korang boleh ambil madu untuk merawat kolesterol juga. Tapi sebelum tu kena bincang dengan doktor dulu tentang risiko kesihatan yang mungkin sekiranya korang pilih untuk mencuba rawatan lain selain dari ubat-ubatan doktor.

Ambil 1-5 sudu besar madu dua atau tiga kali sehari untuk menurunkan kolesterol.

Ramai orang yang mengalami gout dan artritis menggunakan ramuan madu dengan cara mencampurkan dengan herba lain. Contohnya, guna kayu manis dengan madu atau cuka epal dengan madu yang dicampur dalam air panas. Tapi mesti minum secara rutin baru dapat lihat hasilnya.


4. KOLESTEROL, GOUT DAN SAFFRON

Saffron adalah salah satu rempah paling mahal di dunia. Ia pernah dikaitkan dengan royalti di mana permaisuri akan gunakan saffron dalam mandian untuk kecantikan kulit.Saffron juga digunakan dengan meluas untuk rawat gout sejak zaman dahulu. Bahan aktif dalam saffron adalah colchicine, yang memainkan peranan penting dalam merawat gout. Saffron juga ada bahan yang dinamakan crocetin yang berfungsi merendahkan kandungan kolesterol dalam darah. Cuma campurkan suku sudu kecil saffron dalam secawan susu kambing. Minum setiap hari.


5. KOLESTEROL, GOUT DAN NUTRIJUICE

Nutrijuice mengandungi kesemua bahan di atas - madu, saffron, lemon dan apple yang semuanya diekstrak untuk tujuan melegakan gout dan mengurangkan kandungan kolesterol. Hanya perlu diambil 2 kali sehari, setiap pagi dan malam. Mudahkan?

 

 

Diana Ishak
Read more
Nafas berbau adalah isyarat kepada masalah penghadaman.

Nafas berbau adalah isyarat kepada masalah penghadaman.

 

Siapa ada masalah kentut terlampau busuk?

Atau nafas bau ya ampunnnn ikan pekasam pun tak busuk macam tu.

Atau kuku rapuh dan tumbuh ke dalam?

Kalau ada, teruskan pembacaan.

Dalam zaman sekarang, zaman di mana tekanan hidup makin tinggi, ditambah lagi dengan lambakan makanan siap proses, ubat-ubatan, bahan kimia dalam bekalan makanan - ramai orang mengalami masalah penghadaman. Kebanyakan orang tahu bahawa kembung perut, sembelit dan pedih ulu hati adalah tanda-tanda bahawa ada sesuatu yang tak kena dengan usus. Tapi ada banyak lagi gejala lain yang menunjukkan sistem pencernaan korang mungkin bukan dalam keadaan baik. Dari kuku rapuh hingalah ke arthritis, berikut adalah beberapa petunjuk yang korang perlu hati-hati.

 

 

1. Nafas berbau

Kalau nafas korang berbau walau dah berapa banyak kali korang gosok gigi dan spray mulut, mungkin itu adalah antara petanda korang ada masalah penghadaman. Perhatikan apa jenis bau yang keluar dari mulut. Kalau berbau busuk, itu menunjukkan ada masalah buah pinggang. Manakala kalau bau buah (bau buah yang busuk), itu mungkin isyarat diabetis yang tak terkawal. 

Cuba ambil probiotik (Yakult pun boleh) untuk bantu badan mencerna makanan dengan lebih baik. Kerana bau mulut yang busuk menunjukkan wujud ketidakseimbangan bakteria dalam badan (lebih banyak bakateria jahat). Makanan probiotik juga mengubah flora (bakteria semulajadi) di dalam mulut yang memberi bau nafas yang lebih baik.

 

 

2. Bau badan

Penghadaman yang bermasalah akan membuatkan usus mengeluarkan bahan kimia yang berbau yang kemudiannya bau itu diserap masuk semula ke dalam badan dan dikeluarkan kembali dalam bentuk peluh. 

Makanan yang tinggi kandungan protein (terutamanya daging) akan membuatkan badan berbau kerana ia susah untuk dicerna kerana ia melalui proses pencernaan yang lebih lama. Dalam satu kajian, mereka yang kurang makan daging mempunya bau badan yang lebih baik dari mereka yang kerap makan daging.

Kalau selepas makan, korang rasakan badan berpeluh, dan berbau, itu menunjukkan tahap enzim pencernaan korang lebih rendah dari ideal. Cuba elakkan makan daging dan makanan berlemak. Boleh cuba GreenAard Nutrijuice kerana kandungan seratnya tinggi. Ini boleh buatkan pergerakan usus jadi lebih cepat. 

 

 

3. Penat selepas makan

Ok, yang ni boleh tahan ramai yang alaminya. Tapi disebabkan ramai yang alami perkara yang sama, jadi kita sangkakan itu adalah normal. Padahal tak. 

Kalau setiap kali selepas makan korang rasa letih dan mengantuk, itu maknanya sistem penghadaman korang sangat perlahan a.k.a lembab. Sistem penghadaman yang perlahan membuatkan badan 'menarik' tenaga yang banyak untuk mula mencerna makanan. Proses 'tarik' tenaga ini buatkan badan menjadi letih, walaupun selepas makan. Kalau kerap rasa letih begini, cuba ambil makanan dalam portion yang kecil dan pastikan makanan itu semua adalah makanan yang senang hadam (elakkan makanan protein tinggi kerana makanan berprotein tinggi lebih lama nak dihadam, membuatkan korang jadi semakin letih).

Satu lagi cara adalah, samada sebelum atau selepas makan, ambik cuka epal dan air lemon sebab kedua-dua ni amat membantu mempercepatkan penghadaman. Kalau rasa malas dan renyah nak siapkan minuman ni, boleh cuba ambil Nutrijuice kerana dalam Nutrijuice ada kedua-dua ekstrak epal dan lemon.

 

 

4. Kurang zat besi.

Kalau korang memang dah disahkan ada kekurangan zat besi, ok fine. Korang dah tentu tahu apa nak buat, kan?

Tapi macamana pulak kalau korang tak tau pun yang korang kurang zat besi. Macamana nak tau?

Kelesuan dan pucat.

Kalau dua-dua tanda ini ada pada korang, silakan jumpa doktor untuk dapatkan rawatan. 

 

 

5. Kuku rapuh

Kuku yang rapuh adalah petunjuk bahawa badan kekurangan asid dalam perut untuk mencerna makanan dengan baik. Ini bermakna, badan korang takkan dapat nutrien seperti protein, kalsium dan zink kerana asid perut kurang membuatkan makanan yang masuk ke dalam badan tak dicerna dengan betul. Sebab itulah kuku menjadi rapuh (kalsium, zink dan protein penting untuk kuku dan rambut).

Lagi satu, kadang-kadang kuku kaki kita tumbuh ke dalam. Dan kita ingat itu adalah kesan dari pakai kasut yang terlampau ketat. Padahal itu juga adalah petanda masalah penghadaman.

 

 

6. Intoleransi terhadap makanan.

Intoleransi terhadap sesetengah jenis makanan juga merupakan salah satu tanda sistem penghadaman yang bermasalah. Contohnya, kanak-kanak yang tak toleran pada produk tenusu adalah kerana badan kekurangan enzim lactase. Kekurangan enzim ni buatkan badan tak dapat cerna makanan tenusu dengan baik (lactose intolerant).

Alergi tak sama dengan intoleransi tau. Kes alergi selalunya lebih berat.

 

 

7. Susah nak kekalkan berat badan

Susah nak kekalkan berat badan juga ada sangkut-paut dengan masalah penghadaman kerana ketidakupayaan usus untuk menyerap sepenuhnya nutrisi makanan. Bila nutrisi tak diserap sepenuhnya, apa yang kita makan sentiasa tak cukup untuk memenuhi 'permintaan' badan. Bila badan tak cukup zat, ia akan selalu 'meminta' lagi dan lagi dan lagi. Dan akhirnya kita akan sentiasa makan makan dan makan.

Kadang-kadang bukannya masalah usus tak berupaya mencerna, tetapi usus lambat bergerak. Usus yang lambat bergerak akan membuatkan badan menyimpan toksin dan gas, menyebabkan perut kembung. Dan kentut yang terlalu busuk juga adalah petanda ada masalah penghadaman kerana usus tak dapat hadam makanan dengan baik. 

Kalau korang ada masalah ini, cuba ambil GreenAard GC Plus. Memang lawas!

 

 

8. Pertumbuhan yis

Candida adalah sejenis yis yang wujud secara semula jadi dalam saluran usus. Walaupun kita perlu yis ni dalam saluran usus, terkadang ia akan berubah menjadi masalah sekiranya yis ni mula 'ambil alih kuasa'. Bila usus lemah, asid perut juga menjadi rendah. Ini membuatkan bakteria dan yis membiak dengan lebih banyak dah tak terkawal. Walaupun pada dasarnya yis baik untuk usus tapi apabila terlampau banyak yis akan menimbulkan pelbagai masalah lain. Yis yang banyak dan tak terkawal ini akan keluar menembusi saluran usus ke bahagian tisu organ lain. 

 

 

Diana Ishak
Read more
Tanda-tanda pada kaki boleh jadi petanda kolesterol anda tinggi.

Tanda-tanda pada kaki boleh jadi petanda kolesterol anda tinggi.

 

 

 Semua orang tahu kolesterol tinggi boleh buatkan saluran darah ke jantung tersumbat, tapi ia takkan berhenti setakat tu. Kolesterol boleh memberi kesan kepada kaki yang mengakibatkan penyakit arteri periferal, atau PAD. . Selepas lima tahun , 20% daripada yang menghidapi PAD akan dapat serangan jantung. Cuba klik setiap gambar dan check kalau-kalau anda korang tanda-tanda ini tanpa korang sedar. Lebih cepat korang kesan simptom-simptom pada kaki, lebih senang mencegah serangan jantung.

 

 

Antara gejala PAD yang biasa adalah rasa tak selesa pada kaki.
Tak selesa yang macamana?
Bila korang buat senaman, walaupun senaman ringan, akan tetap berasa sakit di bahagian kaki. Sakitnya mungkin dari peha, menjalar hingga ke tumit. Kaki terasa "berat". Kadangkala, korang sampai kena berhenti beberapa kali kerana kesakitan tadi. 
Pernah tak korang kerap kena berhenti berehat semasa berjalan kaki? Dan selalunya tempoh berhenti tu konsisten. Contohnya, berjalan 2 blok, berhenti. Sambung lagi berjalan 2 blok, terpaksa berhenti lagi.
Orang yang ada PAD, kerap kejang (cramp) kaki sewaktu nak tidur/sedang tidur. Biasanya kejang di bahagian tumit, betis dan jari kaki. Kalau korang terkena kejang ni, selalunya kesakitan tu boleh lega dengan menjuntaikan kaki dari katil atau duduk di kerusi supaya tarikan graviti membantu aliran darah ke kaki.

 

 

Pernah terperasan kuku dan kulit pada kaki berubah warna? Kalau dulunya warna pink, tiba-tiba berubah jadi warna kusam pucat.
Atau kuku jadi lebih tebal dari biasa?
Atau bulu kaki gugur dengan banyak?
Apabila saluran darah tersumbat oleh kolesterol, kaki tak menerima aliran darah yang normal. Kalau korang jenis yang berbulu kaki yang tebal, cuba perhati-perhatikan kalau-kalau bulu kaki tu makin susut (gugur). Ataupun, cuba cukur bulu kaki dan lihat berapa cepat dia tumbuh. Kalau dia tumbuh dengan sangat perlahan, mungkin korang ada PAD dan itu adalah antara tanda-tanda kolesterol tinggi dalam badan.

 

 

Sering berasa sejuk pada kaki, ini juga petanda awal PAD.
Tapi tak semestinya, sebab sejuk-sejuk pada kaki ni adalah perkara normal yang ada pada semua peringkat umur walaupun tak menghidap PAD. Tapi, kalau hanya sebelah kaki saja sejuk atau bahagian bawah kaki saja yang sejuk, ok, ini masanya untuk cepat jumpa doktor.
Perhatikan juga pada bahagian betis. Kalau otot betis mengecil sebelah, itu menunjukkan korang ada atrofi, iaitu pengecutan otot betis akibat dari kurangnya aliran darah.

 

 

 

Selain dari tu, perhatikan juga simptom-simptom ini :

🐦 Muncul kutil putih (biji-biji lemak) di bahagian bawah mata dan leher.

🐦 Kerap letih dan cepat mengantuk.

🐦 Sakit kaki dan sering kebas kaki.

🐦 Selalu rasa kembung perut.

🐦 Kerap sakit dada dan berdebar-debar dengan tak semena-mena.

🐦 Krem/kejang kaki di waktu malam.

🐦 Kuku menjadi lebih tebal dan lambat panjang.

🐦 Rasa tegang di bahagian tengkuk.

 

Nampak macam sakit biasa, kan? Dan selalunya kita ambil mudah.

"Alah, nanti urut dengan minyak panas, hilanglah sakit tu".

"Tak cuku[p rehat agaknya ni. Dapat tidur sejam dua, segarlah balik".

 

Tapi, kalau dah hari-hari pun kerap letih, mesti ada something wrong, betul tak?

 

Kini dah ada cara efektif, cepat serta lebih ekonomi untuk bebas masalah kolesterol tinggi dalam badan dengan Nutrijuice.

Disyorkan diambil oleh :

► yang kencing tak puas, buang air besar tak berapa lawas, penat meneran je tapi output tak memuaskan.

► kakak-kakak dan abang-abang yang kandungan koleztrol mencanak-canak naik.

► adik-adik yang semput mencungap-cungap bila banyak minum ais.

► sedara dan sedari yang selalu sakit ulu ati dan pedih-pedih perut.

► manjang je sakit belakang, sakit kaki, letih 24 jam.

 

Kalau nak beli dari agen-agen pun boleh. Kat bawah ni senarai agen-agen.

RM59/botol (Semenanjung)

RM69/botol (Sabah/Sarawak) D

Diskaun untuk pembelian 2 botol sekaligus. 

 

🌠 KUALA LUMPUR 🌠

♡ Fariza . 019-6428422 . Setiawangsa/Wangsa Maju

♡ Suhaila . 013-3656700 . Gombak/Wangsa Maju/Keramat/KLCC/ Semarak/SOGO

♡ Razitah . 012-6035997 . KLCC/Jln Perak/Jln Sultan Ismail/Jln Raja Chulan & sekitarnya

♡ Dee Ramliey . 013-6738492. KRAFTANGAN Jalan Conlay

♡ Iqbal . 019-2699001 . PPUKM .

 

🌠 SELANGOR 🌠

♡ Nadiah . 016-3910108 . Selayang/FRIM/Kepong

♡ Rohaya . 012-3074558 . Puchong/Cyberjaya

♡ Sarah . 012-3582950 . Sg Buloh

♡ Azlinda . 013 595 2599 . Sg Buloh

♡ Jasmin . 014-6668872 . Puncak Alam/Meru/Saujana Utama

♡ Azlila . 019-3598733 . Universiti Malaya/PJ/Subang Jaya

♡ Dahlia . 019-2244646 . Bandar Baru Bangi

♡ Rasyidah . 012-9632447 . Sepang/Bandar Salak Tinggi

♡ Baiti . 012-9638344 . Bangi/Kajang

♡ Asliah . 019-2511448 . Subang Bestari/Kota Damansara/Bkt Damansara/Sri Hartamas

♡ Azma . 017-6574910 . Serdang/Ampang/Setiawangsa/Wangsa Maju

 

🌠 PUTRAJAYA 🌠

♡ Rohaya . 012-3074558

 

🌠 NEGERI SEMBILAN 🌠

♡ Nurul Ain . 012-2090819 . Seremban/Seremban 2/Senawang/Ampangan

♡ Rasyidah . 011-28801721 . Nilai

 

🌠 MELAKA 🌠

♡ Nadiah . 019-4092441/019-4493751 . Jasin/Merlimau/Ayer Keroh/Durian Tunggal & Bandar Melaka

 

🌠 JOHOR 🌠

♡ Amy . 013-713 0042 . JB/Tebrau/Ulu Tiram

♡ Azrul . 013-3713153 . Gelang Patah

 

🌠 PERAK 🌠

♡ Lydia . 013-4565858 . Taiping

♡ Ainon . 019-4809785 . Ipoh

 

🌠 PERLIS 🌠

♡ Che Naimah . 012-4013490 . Kangar/Arau/Kuala Perlis

 

🌠 PULAU PINANG 🌠

♡ Fathehah . 010-4048696 . Bhgn pulau

♡ Azizah . 013-4412324 . Seberang Perai/Penang/Bandar Perda

 

🌠 PAHANG 🌠

♡ Ehsan . 012-4905253 . Kuantan

♡ Elya . 019-3419441 . Indera Sempurna/Tanjung Lumpur/Gambang/Pandan/Pekan

 

🌠 KEDAH 🌠

♡ Imah . 012-4013490 . Alor Setar/Jitra/Changlun

♡ Kak Azizah . 013-4412324 . Sungai Petani

♡ Nor Ainon . 019-4809785 . Padang Serai

 

🌠 TERENGGANU 🌠

♡ Wan Rahima . 017-9404732 . Kuala Terengganu

 

Kalau takde agen yang berhampiran korang, boleh je beli direct dengan kami. Free pos. Whatsapp kami di ☎ 012-7728976.

 

Diana Ishak
Read more
Taktik untuk turunkan paras kolesterol dengan cepat.

Taktik untuk turunkan paras kolesterol dengan cepat.

 

TAKTIK UNTUK TURUNKAN PARAS KOLESTEROL DENGAN CEPAT.

Tak perlu jadi macam kambing pun 24 jam kunyah daun.
Senang sangat. Masih boleh makan makanan yang korang suka, tapi kena tahu caranya. Kalau korang serius nak turunkan kolesterol,ikuti taktik-taktik di bawah. Taktik ni jugak membantu korang kurangkan berat badan dan tingkatkan kesihatan jantung.

🌟 Pilih daging tanpa lemak dan ayam yang dibuang kulit. Daging batang pinang paling bagus.

🌟 Hadkan pengambilan sosej, burger dan salami kepada 1 kali seminggu saja.

🌟 Ambil jajan atau kekacang tanpa garam. Itupun jangan hari-hari tau.

🌟 Hadkan pengambilan ais krim kepada tidak lebih dari tiga kali seminggu.

🌟 Ambil yogurt, kastard dan pencuci mulut yang rendah lemak atau tiada lemak.

🌟 Buah kena makan 2 kali sehari.

🌟 Setiap kali makan nasi, pastikan ada hidangan sayur. Tapi kalau nak makan lebih banyak sayur dari nasi lagi bagus.

🌟 Kalau nak makan roti, makan roti dari jenis bijirin penuh. Bukan roti putih.

🌟 Hadkan 1 kali saja seminggu untuk makan pizza/pie/burger/pasta berkrim.

🌟 Nak makan kek pun 1 kali saja seminggu.

🌟 Kurangkan pengambilan organ dalaman haiwan macam hati, jantung, limpa, paru.

🌟 6 biji telur saja seminggu.

🌟 Gunakan marjerin yang ada extract bunga matahari atau minyak zaitun, bukannya mentega.

🌟 Gunakan minyak masak zaitun atau bijan.

🌟 Gunakan sos salad dan mayonis dari minyak canola, bunga matahari, kacang soya, zaitun, atau bijan.


Senang, kan?
Bukannya suruh korang sampai kena ikat perut itu ini tak boleh makan.

Tapi kalau ada sesiapa yang rasa susah nak telan sayur dan malas nak kunyah buah 2 kali sehari, boleh dapatkan Nutrijuice dari kami. Nutrijuice ni ada campuran buah dan herba yang hi-fibre. Complete set! Tak payah risau kena makan sayur dan buah lagi. Dan terbukti mengurangkan kolesterol dalam masa 2 minggu.

 

Diet yang dipenuhi dengan burger, fries, nugget, pizza, cookies dan kerepek dah MEMANG CONFIRM meningkatkan tahap LDL (kolesterol jahat).

 

 

Sesetengah makanan seperti ikan juga tinggi kolesterol, tetapi dikira sebagai lemak yang sihat.

 

 

Makanan seperti keju, daging merah, mentega, dan kulit ayam jangan ambil lebih dari 5% diet harian anda.

 

 

Produk tenusu dan daging memang perlu dalam diet tapi jangan ambil secara berlebihan.

 

 

Gantikan lemak dan kolesterol yang tinggi makanan dengan sayur-sayuran , buah-buahan , biji-bijian dan kacang.

 

 

Bila masak ayam, buang kulitnya.

 

 

Ambil madu, zafaran, bawang putih dan delima setiap hari. Ia membantu membuka saluran darah dan meningkatkan aliran darah

 

 

Gemuk dan berat badan berlebihan cenderung untuk mempunyai tahap LDL (kolesterol jahat) yang tinggi. Kuruskan badan anda!

 

 

Kolesterol yang tinggi boleh membawa kepada tekanan darah tinggi, penyakit jantung , kencing manis, dan strok.

 

 

Diana Ishak
Read more
Tanda-tanda awal diabetis

Tanda-tanda awal diabetis

Tahukah anda, there's no such thing as a DIABETIC DIET kerana setiap pengidap kencing manis memerlukan kaedah pengawalan yang berbeza-beza. Jadi, sebaik-baiknya, cegah sebelum parah. Pastikan anda periksa kandungan gula dalam darah secara rutin.
Kalau tanda-tanda ini anda rasai, lekas jumpa doktor.
Diana Ishak
Read more
Apa yang mempengaruhi tahap kolesterol dalam badan?

Apa yang mempengaruhi tahap kolesterol dalam badan?

 

 

Kolesterol adalah sesuatu yang tak nampak dengan mata kasar. Ia boleh hadir dengan banyak sekali dalam badan sesiapa pun, tak kira orang tu gemuk atau kurus. Walaupun kandungan kolesterol dalam badan dah terlalu banyak, masih tak ada simptom-simptom sakit yang jelas, yang boleh dirasa atau dilihat. Disebabkan itulah, tak ramai yang ambil berat tentang tahap kolesterol dalam badan.

Hampir 99% serangan jantung yang datang secara tiba-tiba adalah berpunca dari kandungan kolesterol yang tinggi dalam badan, sehinggakan ia menutup saluran arteri jantung. Ada banyak perkara yang boleh memberi kesan kepada paras kolesterol. Ini ada antara yang utama :

• Diet.

Lemak tepu dan kolesterol dalam makanan yang anda makan akan menaikkan paras kolesterol dalam darah. Mengurangkan jumlah lemak tepu dan kolesterol dalam diet anda membantu menurunkan paras kolesterol.

 

• Berat badan.

Berat badan berlebihan adalah faktor risiko untuk penyakit jantung. Ia juga cenderung untuk meningkatkan kolesterol anda. Kehilangan berat badan boleh membantu menurunkan LDL (kolesterol jahat) dan jumlah paras kolesterol, serta meningkatkan HDL (kolesterol baik) dan menurunkan tahap trigliserida anda.

 

• Aktiviti fizikal.

Tidak kerap bersenam juga adalah satu faktor risiko untuk penyakit jantung. Aktiviti fizikal yang kerap boleh membantu merendahkan kolesterol LDL (jahat) dan meningkatkan paras HDL (baik).

 

• Umur dan jantina.

Sebagai meningkat usia, tahap kolesterol pun meningkat. Ini memang tak dapat dielakkan tapi kita masih boleh mengurangkan risiko strok dan serangan jantung dengan pengambilan diet yang sihat. Sebelum menopause, wanita mempunyai jumlah paras kolesterol yang lebih rendah daripada lelaki pada usia yang sama. Selepas umur menopaus, paras LDL (jahat) wanita cenderung untuk meningkat. 

 

 

 

Diana Ishak
Read more
Tanda-tanda gastrik.

Tanda-tanda gastrik.

 

 

Sebelum bercadang nak try GC Plus, pastikan anda bebas gastrik ya. Bukan apa, GC Plus ni bagi efek kurang lapar. Nanti kalau tak rasa lapar, tekak tak rasa nak makan. Gastrik menyerang, camana? . Check dulu kalau-kalau anda ada simptom-simptom ni.

 

Diana Ishak
Read more
Makanan anti perut kembung.

Makanan anti perut kembung.

 

 

Kita semua pernah alami masalah perut kembung sekurang-kurangnya sekali dalam hidup, betul tak? Atau mungkin korang tengah hadapinya sekarang. Macamana kekembungan ni boleh terjadi?

Ada beberapa sebab. Antaranya adalah sebab alahan kepada makanan tertentu. Sembelit juga boleh menyebabkan gas berkumpul dan menyebabkan perut menjadi kembung.

Tapi, ni adalah perkara biasa di kalangan lelaki dan wanita pada semua peringkat umur. Ada banyak perkara sebenarnya yang boleh bantu korang untuk atasi kekembungan, antaranya tukar corak pemakanan.

Rujuk gambar ini dan pastikan setiap hari MESTI ambil salah satu dari makanan tersebut. Tapi kalau korang perati berul-betul 5 dari makanan anti kekembungan ni dah ada siap-siap bancuh dalam Nutrijuice, tinggal ambik dan telan je!

 

 

 

Diana Ishak
Read more
39 results
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart