Rawatan wajah zaman Cleopatra

.

.

 Tahu tak, di zaman Cleopatra dulu, rawatan untuk kulit kering dan bersisik (ekzema), mereka gunakan campuran minyak kelapa, minyak pokok teh dan minyak zaitun untuk membuat losyen bagi tujuan itu?
.
 Tahu tak bukan saja campuran tersebut boleh mengurangkan parut jerawat tapi kulit akan jadi lebih anjal bila digunakan secara rutin.
.
 Tahu tak, untuk merawat psoriasis, gunakan campuran 10 titis minyak pokok teh dengan 2 sudu minyak kelapa dan sapukan pada bahagian kulit yang bermasalah.
.
 Tahu tak, kesemua miyak pokok teh, minyak kelapa dan minyak zaitun ada dalam CLEANSING GEL GREENAARD? 
Tak hairanlah ramai pengguna yang ada masalah kulit dapat lihat perubahan pada kulit selepas beberapa menggunakannya. Lihat testimoni pengguna di sini : https://greenaard.myshopify.com/pages/testimoni-cleansing-bar

.

Diana Ishak
Read more

Jenis minyak untuk hilangkan parut

 

 

Nak hilangkan parut boleh guna macam-macam jenis minyak.
Antaranya :
.
💐 minyak lavender
💐 minyak vitamin E
💐 minyak zaitun
💐 minyak rosehip
💐 minyak kelapa
💐 minyak pokok teh
.
Ini antara minyak yang boleh korang consider untuk hilangkan parut. Semuanya selamat sebab 100% semulajadi.
.
Dalam Cleansing Bar GreenAard, kami gunakan 2 daripada minyak di atas iaitu minyak pokok teh dan minyak zaitun.
Kami formulakan dalam bentuk sabun supaya ia bukan saja boleh bantu hilangkan parut tapi boleh digunakan sebagai pencuci muka juga. Kan senang, dapat 2 kebaikan dalam 1?
.

Diana Ishak
Read more

Tutup jerawat dengan concealer? Baca ni dulu!

 

 

Ramai yang ambik jalan mudah jadikan solekan untuk cover jerawat. Selalunya guna concealer lah.
Memang itu tektik paling cepat dan terbaik tapi, the dirty truth about this tactic adalah, dengan menggunakan concealer, ia hanya menutup jerawat - bukan merawatnya.
.
Dan korang perlu faham jerawat ada banyak jenis. Bukan semua jerawat yang muncul kat muka tu gunakan pendekatan yang sama untuk merawatnya. Sebab itulah bukan semua orang yang pakai ubat jerawat yang sama akan dapat hasil yang sama. Jerawat ni bentuk je lebih kurang sama tapi cara rawatnya tak sama. Boleh jadi jerawat yang kita cover dengan makeup tu bukanlah jenis jerawat biasa-biasa. Penyudahnya, muka lebih teruk naik jerawat!
.
Yang terbaik adalah, jangan apply apa-apa pada bahagian yang berjerawat. Jangan cover dengan sebarang solekan walaupun solekan nipis pun. Apply ubat jerawat atau gunakan sabun yang boleh rawat jerawat. Bila muka dah clear, baru apply makeup. Alahai, bersabar lah sikit. Setakat 3-4 hari tak pakai makeup, pakwe tak lari punya.

 

Diana Ishak
Read more

Khasiat kulit kayu manis untuk wajah

 .

Cleansing Bar yang gunakan 100% bahan semulajadi.
Kalau taknak guna Cleansing Bar ni pun takpe, boleh buat sendiri guna bahan-bahan ni di rumah :
.
🍃 Kulit kayu manis bantu hilangkan jerawat. Campurkan 3 sudu madu dengan 1 sudu kayu manis. Tepek pada kawasan jerawat dan biarkan semalaman. Sebagai alternatif, biarkan selama 20 minit sebelum bilas dengan air. Ulang seminggu sekali.
.
🍃 Kulit kayu manis bantu buang sel-sel kulit mati dan pulihkan kelembutan kulit. Gabungkan garam laut, minyak badam, minyak zaitun, madu dan kayu manis - jadikan scrub. Pakai seminggu sekali.
.
🍃 Buat campuran 1 sudu teh madu dan 1 sudu teh kayu manis. Sapukan lapisan nipis tepek pada kawasan jerawat. Gunakan setiap hari selama seminggu.
.
🍃 Kulit kayu manis memperbaiki aliran darah dan membawa oksigen dan darah ke permukaan kulit, dan ini menyebabkan kulit lebih segar. Campurkan beberapa titik kayu manis dengan minyak zaitun dan sapu pada seluruh muka, elakkan kawasan mata.
.
🍃 Untuk apa-apa jenis jangkitan kulit, ambil sikit serbuk kayu manis dan campurkan dengan madu dalam nisbah yang sama, jadikan pes. Tepek pada kawasan terjejas. Kayu manis juga boleh mengubati kurap dan sembuhkan luka.
.
🍃 Kulit kayu manis boleh melembutkan kulit kasar dan kering kerana sifat antioksidannya. Campurkan jus lemon, 1 sudu minyak zaitun, satu perempat cawan susu, setengah cawan air, dan 2 sudu serbuk kayu manis ke dalam besen. Rendamkan kaki selama 15 minit untuk kaki lembut dan licin.
.
Susah tak?
Kalau terasa susah takyah susah-susahkan diri.
Beli je Cleansing Bar kami ni.
Sebab dalam Cleansing Bar ni ada bahan-bahan yang disebutkan di atas. Ada kulit kayu manis, ada minyak zaitun, ada air mawar, ada aloevera, ada rumpai laut - semuanya memang untuk kulit.

Diana Ishak
Read more

Cara atasi kulit kering

 .

Kulit kering memang membawa masalah pada penampilan. Apetah lagi kalau kulit kering tu bertapuk-tapuk, bersisik, berkerak di bahagian muka.
.
Ramai yang tak tau kulit kering mesti dirawat dengan bahan semulajadi. Bahan kimia hanya akan menambahkan kekeringan kulit. Berikut adalah yang remedi terbaik untuk merawat kulit kering dan gatal pada muka dan tangan anda. Hanya perlu guna secara konsisten dan berterusan untuk dapatkan hasil yang terbaik. Klik setiap gambar untuk lihat resepinya.

 .

1. Terapi Minyak

Gosokkan sedikit minyak zaitun, kelapa atau minyak badam pada kawasan yang kering sebelum mandi. Ini akan membuatkan kulit anda kekal lembab selepas mandi dan menjadikan kulit lembut dan licin.

 .

2. Glycerin (dari minyak sayur)

Hidratkan kulit anda dengan gliserin, kerana ia membantu kulit menyerap dan mengekalkan kelembapan.

Di zaman Cleopatra, beliau mencampurkan gliserin + jus lemon + air mawar. Campuran itu disapukan ke kawasan kering (muka) dan dibiarkan semalaman.

Produk Cleansing Bar GreenAard mengandungi campuran gliserin dan air mawar.

 .

3. Minyak Zaitun dan Kuning Telur (sebagai mask)

Sifat minyak zaitun dan kuning telur membuatkan ia kombinasi yang berkesan untuk merawat kulit kering. Campur kedua-dua bahan ini berserta sedikit jus lemon atau air mawar supaya membentuk pes. Sapukan pada muka dan biarkan selama 15 minit. merawat kulit kering.

 .

4. Avocado dan Madu.

Avocado dan madu digabungkan membentuk adunan yang berkesan merawat kulit kering. Hanya campurkan avokado yang dilenyek bersama madu dalam nisbah yang sama dan sapu pada muka sebagai mask. Biarkan 15 minit. Kemudian bilas.

 .

5. Pisang dan Yogurt (mask)

Pisang juga boleh digunakan untuk merawat kulit yang kering. Hanya lecek sebiji pisang dan jadikan mask. Biarkan selama 20 minit, kemudian bilas. Sebagai alternatif, anda boleh campurkan pisang lecek ini yogurt. Ia bukan sahaja melembapkan kulit tapi juga merawat kulit yang menggelupas.

 .

6. Betik dan Avocado (mask)

Avocado berkesan untuk kulit kering. Lecek sebiji avokado dan spu pada seluruh muka atau bahagian kulit kering.

Betik pun sesuai untuk kulit kering. Lecek dan campurkan sepotong betik + 1 avokado + 1 pisang. Sapukan pada muka dan biar selama 20 minit.

 .

7. GreenAard Cleansing Bar.

Cleansing Bar ini 100% natural. Hanya bahan semulajadi saja. Bahan-bahan yang digunakan dalam sabun ini antaranya bahan-bahan yang disebutkan dalam gambar-gambar yang lepas :

🍀 air mawar
🍀 glycerin
🍀 minyak zaitun
🍀 ekstrak kayu manis
🍀 esktrak rumpai laut
🍀 aloevera
🍀 biji cranberry

 .

Diana Ishak
Read more
Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart